Jobba hos oss

Vi söker Barnskötare

Vi på kooperativet Draget söker omgående en barnskötare med barnskötarutbildning som har god erfarenhet från yrket. Har du en stor portion arbetsglädje? Är du engagerad och initiativtagande? Då kanske det är just dig som vi söker!

Förskolan Draget är ett litet föräldrakooperativ i en tvåplansvilla i Kålltorp med 21-22 barn i åldern 1- 5 år. Draget är en liten förskola som startade 1984 och är ett av de äldsta kooperativen i Göteborg. Vi fokuserar på varje barns möjligheter, där personalens professionella arbete förenas med föräldrarnas engagemang.

Befattningsbeskrivning

Du kommer att arbeta utifrån förskolans läroplan och styrdokument. Ihop med övriga kollegor ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av det pedagogiska arbetet. Tjänsten innebär arbete i barngrupp, men även någon dag i köket per vecka kan bli aktuellt.

Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I din yrkesroll är du engagerad och initiativtagande. Du har mycket god samarbetsförmåga och är tillmötesgående i ditt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor.

Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift krävs.

Vi ser att du har ett par års erfarenhet från yrket och arbetar vant med läroplan och styrdokument.

Om Draget

Tre ord som beskriver och genomsyrar Dragets verksamhet är trygghet, glädje och god gemenskap. Draget erbjuder barnen en god pedagogisk verksamhet där de utvecklas till trygga och glada individer med stor empati och god självkänsla. Lågaffektivt bemötande och att möta varje barn varje dag är delar av vårt förhållningssätt.

På Draget är vi gärna utomhus och de äldsta barnen deltar i Skogsmulle. Kultur, som av teater och museibesök är något vi också prioriterar. Måltidspedagogik är även en del av vårt arbete.

Här arbetar tre barnskötare och två förskollärare, samt en resurs i köket några dagar i veckan. Som liten enhet är vi beroende av öppenhet och flexibilitet för att hjälpas åt och samarbeta, såväl kollegor som kooperativets medlemmar. Förskolans pedagogiska personal deltar i barnens lekar och upptäcker omvärlden tillsammans med dem.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:  75 % med chans till utökning

Draget erbjuder en arbetsmiljö med hög personaltäthet, pedagogisk lunch, friskvårdsbidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansök senast: 2023-06-15
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Tillträdesdatum augusti 2023.

Ansökan skickas till: personalansvarig@forskolandraget.se

Vi söker timvikarier

Är du intresserad av att jobba extra som timvikarie hos oss? Vi på föräldrakooperativet Draget söker löpande efter timvikarier som kan arbeta vid behov. Tjänsten är ett vikariat på timbasis där du är en del av en vikariepool som vi kontaktar när vi behöver timvikarier. I genomsnitt handlar det om ett par uppdrag i månaden men uppdragen kan även vara avtalade i förväg och sträcka sig över ett par dagar. Du kan bli inringd med kort varsel eller bokas in vid planerad frånvaro.  Vi hoppas på långsiktiga relationer med våra vikarier och du får gärna ha en annan sysselsättning parallellt med ditt vikarierande hos oss då antalet timmar kan variera.

Som vikarie hos oss behöver du vara flexibel, lyhörd och nyfiken. Du ger alla barnen trygghet och chansen att få höras och synas, men också att få lyssna på och se varandra.

Vi erbjuder dig ett roligt och givande extrajobb på en liten och familjär förskola!

För intresseanmälan och mer information, kontakta rektor samt våra personalansvariga med ditt CV och en kort presentation om varför du vill jobba med oss:

personalansvarig@forskolandraget.se

rektor@forskolandraget.se